- V pololetí se Opel umístil v LUV segmentu na prvním místě mezi všemi značkami
- Kvalita, parametry a komplexní nabídka klíčem k úspěchu u flotilových klientů
- Už začátkem roku 2024 vyjedou všechny LUV modely Opel v modernizované podobě
Značka Opel výrazně boduje v segmentu lehkých užitkových vozů. Sportovní terminologií řečeno: Opel v segmentu LUV vystřelil v roce 2023 do absolutní špičky a v pololetí tohoto roku se dokonce prosadil na první místo mezi všemi značkami!
Statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA) hovoří jasnou řečí: V červenci se v ČR prodalo 2123 lehkých užitkových vozů, z toho plných 349 připadalo na značku Opel – a německá automobilka tak v prodejích LUV vozů nenašla v ČR konkurenta. V kumulovaných číslech se za 1. až 6. měsíc v ČR prodalo 10 726 LUV vozů, což znamená meziroční nárůst o 21 %. Opel přitom během prvního pololetí v ČR umístil 1314 lehkých užitkových vozů a vykázal tak meziroční nárůst o plných 102 % - to je druhý nejvyšší meziroční nárůst z TOP5 nejsilnějších značek v celém LUV segmentu! Opel díky tomu poskočil ze 7. příčky za rok 2022 rovnou na bronzový stupínek mezi všemi značkami!
„Za masivním růstem Opelu v segmentu LUV stojí jednak široká a komplexní modelová nabídka a také řada úspěšných flotilových obchodů,“ říká Josef Šopík, šéf českého zastoupení automobilky Opel. Nabídka Opelu v LUV segmentu začíná u kompaktního modelu Combo Van, který se dodává ve dvou délkách se zážehovými a vznětovými motory i v BEV verzi s dojezdem až 280 km (WLTP).
O stupínek výš Opel nabízí hbité Vivaro ve dvou délkách, přičemž výška 1,9 m umožňuje vjezd do podzemních garáží a skladů. Také Vivaro je k dispozici se vznětovými motory i jako elektromobil s dojezdem až 330 km (dle WLTP).
A na nejvyšším stupni LUV řetězce značky Opel stojí mohutné Movano, které ve své největší verzi nabídne až 17 m3 prostoru pro náklad na až pěti europaletách. A právě Movano letos skvěle zabodovalo hned v několik velkých výběrových řízeních. Obchodem roku je určitě kontrakt na několik stovek Movan pro Českou poštu. Valníky Movano ale slouží i v půjčovných hobbymarketů OBI po celé ČR, dvě desítky Movan odebrala firma Oresi, největší prodejce kuchyní v ČR…
Prosazují se i menší Vivara: Zakázku na stovku vozů získal Opel od přepravní firmy DoDo. A kompaktní Comba jsou hitem nejenom mezi drobnými živnostníky, ale zabydlují se i ve flotilách velkých firem, jako jsou např. dodavatel stavebních materiálu Cemex nebo GasNet, provozovatel největší plynárenské distribuční soustavy v České republice. Flotilu rozvážkových vozů internetového obchodu Rohlik.cz zase nedávno obohatilo 15 elektrických dodávek Opel Vivaro-e.
„Opel nehodlá svoji špičkovou pozici v LUV segmentu opustit,“ říká Jakub Kučmaš, obchodní ředitel českého zastoupení značky Opel. „Spoléháme především na to, že už začátkem příštího roku projdou všechny tři naše LUV řady zásadní modernizací, která se projeví v dalším zvýšení jejich efektivity a užitných parametrů.“
O Opelu
Opel je jedním z největších evropských automobilových výrobců. Díky masivní elektromobilní ofenzívě je Opel lídrem v trendu snižování emisí CO2. Značku založil Adam Opel v německém Rüsselsheimu v roce 1862 a už v roce 1899 začala společnost vyrábět automobily. Opel je součástí skupiny Stellantis NV, která vznikla v lednu 2021 propojením koncernů Groupe PSA a FCA Group. Opel (a jeho anglická sesterská značka Vauxhall) je zastoupený na trzích více než 60 zemí světa a krok po kroku vstupuje na další mezinárodní trhy. Opel momentálně implementuje strategii elektrifikace pro zabezpečení svého trvalého růstu a v zájmu naplnění požadavků zákazníků na mobilitu budoucnosti. Do roku 2024 bude každá evropská modelová řada značky Opel zahrnovat elektrickou verzi. Po roce 2028 se Opel bude v Evropě plně soustředit na elektromobily.